Thursday, August 11, 2011

tidur

Kepenatan membawa aku hanyut, terbuai dalam tidur di atas kerusi tren komuter. Aku peluk beg galas kuat-kuat. Aku benci bila beg galas terjatuh saat aku lalai tertidur.

Volume pada pemain MP3 hanya sekadar dalam mendengar sahaja. Berputar dengan lagu-lagu dari Them Crooked Vultures untuk melepasi rindu pada permainan bass John Paul Jones. Aku mahu sedikit retro.

Bunyi gerabak bergerak laju, yang aku suka, sambil pandang-pandang pada luar tingkap. Tren tak pernah ambil jalan pintas. Landasan tetap sama, haluan dan hentian begitu juga.

Sudah seminggu lebih aku cuba hadamkan karya Haruki Murakami, alih bahasa oleh Philip Gabriel, bertajuk Umibe no Kafka atau Kafka on the Shore. Moga ada banyak masa untuk aku hayati novel berkenaan.Ada sikit-sikit porno ringan.

Bila dah tiba ke destinasi, aku mahu ke Bazaar Ramadhan (Baca dengan bukan dengan pengunaan singkatan yang amat jijik, bagi aku). Aku gemar menghabiskan duit di sana dengan membeli lauk yang sama, untuk tempoh tiga tahun kebelakangan ini. Mahu letih/jemu orang lain makan, tapi aku percaya kepada lauk yang aku beli.


Lain pada itu? Aku tunjuk jari tengah.

1 comment:

  1. Mohon diberikan ruang untuk menyampaikan berita baik ini!

    Bersih 2.0: Merakam Semangat Zaman/Capturing The Spirit Of The Times – Pertandingan Menulis Esei dan Cereka di dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris.

    Lebih daripada RM6,000.00 untuk dimenangi + buku-buku + tshirt diskopi super kool edisi terhad + peluang untuk karya anda diterbitkan di dalam bentuk buku!

    Kalau anda berminat untuk terlibat di dalam usaha bersama merakam semangat zaman dan memenangi hadiah-hadiah tersebut, check it out - butiran, syarat dan peraturan pertandingan ini kat:

    http://diskopi.wordpress.com

    Anda boleh juga download poster pertandingan menulis esei dan cereka ini dalam jpeg file dan meletakkannya kat blog, website atau facebook anda supaya kawan-kawan anda yang lain juga tahu tentang peluang baik ini.

    Tolong war-warkan tentang pertandingan ini kepada jaringan dan kawan-kawan anda yang kat online mahu pun offline.

    Terima kaseh.

    ReplyDelete