Thursday, December 1, 2011

Sekali jahat


Tenung punya tenung, aku rasa perlu untuk dibinasakan anak cicak yang sedang mengancam kedamaian ini.
Dalam transit, dalam toilet. Ia adalah perkara yang personal dan hanya untuk aku seorang.
Kau, jangan tenung telur aku. Ia lebih berat dan berbahaya dari ego aku.

1998.
Tak banyak yang aku pelajari. Sekitar menyesuaikan diri tentang apa perlunya kerja sebelah malam. Cari duit tatkala orang lain sedang tidur. Satu period yang merosakkan badan. Minda aku jadi kering dan tak tentu hala. Dadah atau segala macam khayalan bukan pilihan aku.

 Psychedelic Drugs – Hanyalah ingatan pada dua biji panadol untuk meredakan kesakitan.

Musim peralihan dari era nasionalisme, tahu nyanyi lagu Negaraku kepada apa itu kebenaran dan sedikit asas kehidupan. Apa itu pegangan , apa itu ketakutan.

Buat pertama kalinya tadi, aku rasa kekok. Dalam kekerapan aku bergerak menghala kesana-sini, tiba-tiba semua orang berdiri tegak. Lagu Negaraku dimainkan. Okay, aku berdiri tegak juga. Sekadar menghormati khayalak ramai yang begitu official dalam tugasan.

Ethic aku tak begitu keras. Ada kelembutan bila-bila masa. Usia mengajar untuk orang hormati kita, adalah dengan kita memulakan untuk menghormati apa yang orang lain sedang lakukan. Put aside the differences. 

LIFE- It’s something. It’s fast, poetic and mixture of every feeling. It’s loud. Thought and sight imaginable.


No comments:

Post a Comment