Sunday, April 15, 2012

mendengar

"Lu kalau tak pergi Siam, mati mata tak boleh tutup tau..." Kata Andy pada aku dengan penuh semangat.

Aku dengar dengan penuh disiplin. Hidup mendengar mesti ada disiplin. Kita sentiasa kena jadi pihak yang mendengar.
Terutama sekali berkenaan dengan cerita perempuan, ehem ehem, tempat mana murah, yang mana puas, yang mana satu kau boleh 'bela'.

Aku suka mendengar. Kadang-kala aku ikuti dengan fantasi. Itu sudah cara aku.

Pernah juga aku menjadi mangsa untuk mendengar seorang kawan berceloteh. Tentang macam-macam. Err lebih kepada dongeng atau mitos. Aku tahu dalam sepuluh patah dia cerita, seluruh abjad umpama mahu ejek dia kembali, "Tipu lah lu cerita"

Jadi apakah keperluan untuk aku mendengar? Macam aku cakap tadi, 'diikuti dengan fantasi'. Sambil dia berceloteh mitos diri sendiri ( cerita tipu dia ), aku dengar sambil merenung sekali-sekala pada celahan buah dada.
Give and take. Tipu kalau aku tak perlu merenung pada bahagian tersebut.
Dia bagaimanapun bukan jenis yang aku suka bawa mendengar sembang hingga ke atas katil. Mulut dia berbau bila mula mengerang.
Ramai lupa akan kepentingan mengosok gigi dan berkumur.
Bau nafas mengurangkan rasa sensasi seksual. Listerin punyai taraf yang sama seperti kondom.

Berbalik kepada cerita asal. Andy ajak aku pergi Siam untuk memantat.
"Nanti mata tak boleh pejam woo.." Berulang kali dia meracun.
Babi punya kawan.
Aaah, yang penting malam ini, mata aku kena pejam. Esok banyak kerja mau bikin.

No comments:

Post a Comment