Wednesday, November 3, 2010

carpe diem: otak paling asas

Dalam lima minit, bersulam secawan kopi, aku cuba menulis beberapa perkara yang bermain dalam minda.
Ianya dalam bentuk paling asas/raw.



1.Antara kerasnya kopi yang aku minum, berbanding pejalnya payudara gadis itu?

2.Siapa yang berani membunuh si itik yang telah banyak melakukan kerosakan didalam kolam.Sang ayam kecut, sekelompok babi hutan hanya memandang sayu.

3.Kiamat berlaku bila rambutan berbuah tanpa bulu.

4.Dunia , kau tak gila.Cuma mendapat hidayah dari manusia yang menerima wahyu dari corong radio.jangan jadi zombie bodoh sekitar bandaraya.

5.Perempuan yang aku jumpa ini, dia riang.Sedikit gila.Seluruh dunia boleh beri tumpuan padanya.Jenis roh bebas.

6.Berfikir, terus laju.Tak, aku tak boleh berhenti berfikir sekerat jalan.Kecelakaan telah berlaku pada bintang-bintang yang dicipta.

7.Moleskine, Crocs dan Buff adalah lambang kekayaan dan keselesaan aku.Tak lupa, duduk kaki silang.Dalam kafe Starbucks sambil melancap.Pedulikan pada suara-suara protes.

1 comment:

  1. 7.Moleskine, Crocs dan Buff adalah lambang kekayaan dan keselesaan aku.Tak lupa, duduk kaki silang.Dalam kafe Starbucks sambil melancap.Pedulikan pada suara-suara protes.


    MELANCAP tu ape?hahaha..gile

    ReplyDelete