Wednesday, November 16, 2011

Masih dengan, sekali lagi.

Bandar klang , circa 97' masih aman tanpa lalu-lalang pendatang. Imigran luar negara , dengan kata berlapik tak-rasis nya.

Second combat dan dashown menjadi band bagus.Skinheads rata-rata jalan bawa payung hitam.Mat metal bersidai depan great wall. Gerakan anarko, dalam bentuk biji benih.Para skaters masih riang ria bermain dihadapan BSN

Dengan beg sekolah, ke hulu ke hilir aku jelajah. Penat tolak tepi, janji aku dapat lihat dunia dalam bentuk rebel sendiri.

Rebel dalam erti terpinga-pinga bila ditawarkan untuk hubungan seksual percuma, terhuyung-hayang bila baru lepas menogok beer curi dari 7eleven bawah plaza chi liung.
( walau harga pantat dan beer tak semahal sekarang, aku nikmati juga secara percuma)

Saat itu adalah - level of fine dining- aku.

Bila lapar, dua keping roti canai, kongsi bersama-sama mereka yang aku kira sudah kembali kepada tanah.
Life fucked up, atas bawah.

Dengan berbekalkan baki 70sen, aku naik bas pulang ke rumah bila senja mengeluarkan efek.

Sekarang aku hidup dengan bekalan gaji purata 4K sebulan yang tak pernah mencukupi.
Terlalu personal, adakah aku merindui saat masa lampau? Rindu tapi aku sudah cukup masa merasainya.

"Built, therefore, your own world"- Ralph Waldo Emerson

No comments:

Post a Comment