Thursday, April 21, 2011

Bebelan halusinasi

Setiap hari, malahan setiap malam aku bisikkan pada diri sendiri;
"Ini aku, baik-baik sahaja melorot jauh dalam diskriminasi perasaan"

Setiap waktu, malahan setiap saat aku bisikkan pada hantu dalam diri ini;
"Kau duduk diam-diam, ini untuk aku segalanya"

Moga aku takkan tewas dalam mencari arah menggunakkan kompas yang bebal. Moga aku gagah menelusuri denai-denai serabut otak tanpa sebarang vektor dan pandu arah.

Kompas bebal yang seringkali menipu aku dalam keadaan sedar gegak gempita hidup, berceloreng dengan nafsu sendiri.
Kerana kau, yang aku yakin hidup disana, tersenyum penuh kegembiraan sendiri.

Cairan idea memuntahkan segalanya dalam transit ini. Maksud aku, segalanya yang tersembunyi dari perasaan benteng hadapan.

Disini aku luruh sebentar, sebelum meneruskan perjalanan yang tiada destinasi.
Tiada jalan pulang, tiada penyambut, tiada pelukan.

Kompas yang bebal, biarkan disini dahulu.Esok bila aku bangun dan capai kau semula, bolehlah kita bergembira bersama dalam kesesatan.

No comments:

Post a Comment