Thursday, June 16, 2011

jalan transit

Ini bukan kali pertama dan tidak akan jadi yang terakhir.

Setiap malam, awan akan malu-malu untuk berada ditengah antara bumi dan kilauan bintang. Setiap kelompok bintang mewakili satu kenangan, ingatan atau memori, yang aku sendiri sampai sekarang tak pasti, apakah yang sedang atau patut aku lakukan.


Disini aku selalunya keseorangan. Tiada siapa yang sukakan kesunyian, kan? Aku tak pasti adakah wajar mencari atau mengajak sesiapa untuk mengait bintang bersama-sama.
Mungkin itu, aku takut ianya akan berakhir dengan penyesalan dan kesedihan.


Aku mempunyai sifat bersabar dan sudi menanti, walau untuk berjuta tahun (selagi ada kerlipan bintang pada waktu malam). Kesabaran yang aku miliki untuk menanti, melebihi apa yang aku ada untuk diri sendiri. Sekadar mengatakan siapa diri aku yang sebenarnya.

Mungkin aku harus bermula dari sifar, maknanya banyak yang perlu aku pelajari, semula.

No comments:

Post a Comment